Links

Thursday, August 26, 2010

teman teristimewa..

Bismillah ir-Rahman ir-Rahim

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani



Orang sering bertanya pada saya, dah ada teman istimewa ke belum?
Jadi saya bertanya balik, kenapa tanya? rasa-rasa dah ada ke belum?
mereka menjawab "mesti dah ada punya, takkanla tak ada kot umur dah nak masuk **"
mereka tanya lagi "ada ke tak boyfriend ni?"
saya pun jawab " ohh tanya pasal boyfriend ke? hmm banyak la boyfriend"
mereka pon tanya lagi "ala cakap la betul betul ada ke tak teman lelaki yang istimewa blablabla"
saya pun jawab "semua teman saya istimewa tak kira lelaki ataupun perempuan"
mereka kata lagi "ala apala awak ni main main pulak bila kita tanya"


ok tamat di situ.hehe.sebenarnya ada ke takde ni? okla mari saya jelaskan di sini ye.

Cinta itu bagiku definisinya mendalam,
Perkataan cinta itu sendiri membawa seribu makna padaku,
Cinta merupakan suatu kerelaan,
Ianya tidak boleh dipaksa,
ianya tidak boleh dijual beli,

Cintaku merupakan suatu yang berharga,
Ianya mampu membawa kebahagiaan,
Tetapi cintaku tidak sehebat,
Cinta Illahi terhadap hambanya,
Tidak sekasih,
Cinta Rasulullah s.a.w terhadap umatnya,
Tiada mampu aku tandingi cinta mereka ini terhadap kita semua,

Cinta yang ada padaku sekarang,
merupakan sebuah cinta yang telus,

Aku cinta akan Allah s.w.t,
Aku cinta akan Rasulullah s.a.w,
Aku cintakan ibuku,
Aku cintakan ayahku,
Aku mencintai atuk dan wan ku,
Aku mencintai adik-adikku,
Aku mencintai keseluruhan keluargaku,
Aku mencintai sahabat-sahabatku,
Dan,
Aku kasihi orang yang mengasihiku,
Aku kasihi kucingku jua. =D

Jadi bagaimana mungkin aku boleh mencintai seseorang yang padaku belum pasti dapat memberi kebahagiaan kepadaku sebagaimana orang-orang yang telah ku sebut di atas membahagiakan diriku dan menceriakan hidupku? =)



credits to google


p/s : tidak bermakna saya seorang yang berfikiran sempit. mungkin pernah mencintai dan dicintai seseorang. ;)